Obudowa łożyska w budowie maszyn pełni istotną funkcję w zespołach napędowych wszelkiego rodzaju napędów. Zgodnie z pierwotną funkcją i przeznaczeniem stanowi ona korpus montażowy dla łożysk. Sam zespół łożyskowania w obudowie może mieć charakter łożyska poprzecznego, łożyska wzdłużnego lub mieć charakter mieszany. Konstrukcyjnie obudowa łożyska musi zawierać w sobie rozwiązanie dla smarowania zespołu łożyskowania. Stąd istotne jest zaprojektowanie i wykonanie kanałów smarnych i gniazd pod przyłącza smarownicze (smarowniczki lub pod instalację centralnego smarowania). Obudowa łożyska, o ile nie przewidziano tego inaczej, zawiera w swej konstrukcji również uszczelnienia aby zabezpieczyć cały zespół przed przeciekami z układu smarowania jak również dostawaniem się zanieczyszczeń z zewnątrz.


Produkcja obudowa łożyska.
Obudowa łożyska – kształty.
Kształt obudowy łożyska jest wynikiem indywidualnego projektu całej maszyny. Jednak co do zasady same obudowy montowane są na korpusie poprzez kołnierz lub w gniazdach. Istotne jest więc zachowanie odpowiedniego pasowania obudowy względem elementów współpracujących – tj. zarówno łożysk, jak również korpusów.
Od strony produkcyjnej obudowy łożysk wykonywane w naszym przedsiębiorstwie mogą być realizowane:
- w granicznych wymiarach: do fi 500 mm;
- z różnych materiałów: od żeliwa sferoidalnego, poprzez stale zwykłe, stale do ulepszania cieplnego C45, 40HM, czy też stale narzędziowe NC11, itd;
- z wybranym sposobem obróbki cieplnej: stan normalizowany, po ulepszeniu cieplnym, po hartowaniu, po hartowaniu indukcyjnym, itd.


Toczenie obudowy łożyska.
Zachęcamy do kontaktu z naszym biurem handlowym w celu omówienia szczegółów produkcji obudowy łożyska wg dostarczonego projektu. Gotowe elementy maszyn najczęściej wysyłamy spedycją na miejsce wyznaczone przez Klienta. Zapraszamy do współpracy.